flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

УЗАГАЛЬНЕННЯ причин та підстав закриття Пирятинським районним судом Полтавської області справ про адміністративні правопорушення у період часу з 01.01.2018 по 01.11.2018

 

Узагальнення причин та підстав закриття Пирятинським районним судом Полтавської області справ про адміністративні правопорушення у проведено у відповідності виконання завдань Верховного суду.

При підготовці узагальнення було використано статистичні дані роботи суду за допомогою автоматизованої системи документообігу суду, матеріали про адміністративні правопорушення за період часу з 01.01.2018 по 01.11.2018, Кодекс України про адміністративні правопорушення.

Законодавством України про адміністративні правопорушення передбачаються різні підстави для винесення постанови про закриття справи. Вони бувають матеріальні й процесуальні, основні з них наступні:

  1. При малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності й обмежитись усним зауваженням. При оголошенні усного зауваження виноситься постанова про закриття справи.
  2. Якщо не буде встановлена провина особи, притягненої до адміністративної відповідальності, приймається рішення про визнання її невинною, закриття справи й звільнення її від відповідальності. Очевидно, що в цьому випадку громадянину потрібно повернути вилучені в нього документи й речі, якщо таке вилучення мало місце.
  3. Справа закривається, коли встановлено, що особа притягується до відповідальності:

а)   за порушення акта, який втратив юридичну чинність до моменту вчинення правопорушення або до моменту розгляду справи;

б)  на підставі Указу Президента України про амністію;

в)   у зв'язку з душевною хворобою винного й в інших випадках, передбачених статтею 247 КУпАП.

  1. Орган (посадова особа), який розглядає справу про порушення з урахуванням характеру вчиненого правопорушення особи правопорушника має право звільнити його від адміністративної відповідальності з передачею матеріалів на розгляд громадської організації або трудового колективу, якщо до нього доцільно застосувати захід громадського впливу. Матеріал може бути направлений за місцем роботи, навчання або проживання порушника. Винесення такої постанови означає, що справа про адміністративне правопорушення припиняється і порушник звільняється від адміністративної відповідальності.
  2. Якщо при розгляді справи буде встановлено, що порушення за своїм характером підпадає під ознаки злочину, матеріал передається прокурору, органу попереднього слідства або дізнання.

Відповідно до ч. 2 ст. 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадської організації чи трудового колективу або передачі їх прокурору, органу розслідування. А також при наявності, обставин передбачених ст. 247 Кодексу.

Статтею 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

За період часу з 01.01.2018 по 01.11.2018 на розгляді Пирятинського районного суду Полтавської області перебувало 318 матеріалів про притягнення осіб до адміністративної відповідальності.

Кількість осіб, щодо яких розглянуто справи становить - 318, у тому числі щодо яких провадження у справі закрито 47, з них:

- закінчення строків накладення адміністративного стягнення - 27

осіб, справи про адміністративне правопорушення закривалися

провадженням на підставі ст. 38 КУпАП.

По відношенню до кількості розглянутих справ, кількість справ про закриття провадження у справі становить 15 %, з них 8 % у зв'язку із закінченням строків накладенні адміністративного стягнення.

Вивченням та аналізом матеріалів проваджень про адміністративні правопорушення, які суддями суду були закриті у зв'язку із закінчення строків накладення адміністративних стягнень, передбачених ст. 38 КУпАП встановлені наступні причини та обставини за яких провадження про адміністративні правопорушення судом були розглянуті несвоєчасно, що являлось підставою їх закриття за спливом строків, передбачених ст. 38 КУпАП, а саме:

- у зв'язку із несвоєчасним направленням з відділів поліції матеріалів проваджень до суду або взагалі після закінчення строків зазначених у ст. 38

КУпАП;

Судді Пирятинського районного суду Полтавської області своєчасно при розгляді справ про адміністративні правопорушення, всебічно, повно і об'єктивно з'ясовували всі обставини кожної справи, керуючись законом, а також виявляли причини та умови, що сприяли вчиненню адміністративного правопорушення.